-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40161 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

در قرآن كريم(1) در جواب معجزاتي كه كفار از رسول الله((صلي الله عليه وآله)) خواسته بودند آمده است: «آيا من جز بشري هستم كه به]به سوي مردم[ فرستاده شده ام؟» آيا براساس اين آيه داشتن معجزه از سوي رسول الله((صلي الله عليه وآله)) انكار شده است؟
در احاديث، امور خارق العاده بسياري براي رسول الله((صلي الله عليه وآله)) نقل شده است. اين امور را به مجرد عجيب بودن نبايد ردّ كرد و در صورتي كه سند حديث صحيح باشد بايد آن را پذيرفت. امّا آيات سوره اسراء به اين نكته اشاره دارد كه كافران و چشم پوشان از سخن حق با وجود آيات نوراني و هدايت كننده قرآن از پذيرش حق سر باز مي زدند. آنان همچنان كه در آيات 90 تا 93 سوره اسراء آمده است مي گفتند هرگز ايمان نخواهند آورد مگر اينكه پيامبر برخي امور خارق العاده يا برخي امور محال مانند آوردن خدا را انجام دهد. خداوند متعال در پاسخ آنان مي گويد: «قل سبحان ربي هل كنت الاّ بشراً رسولا: بگو پروردگارم منزه است]از اينكه من بتوانم او را نزد شما حاضر كنم[ آيا من جز بشري فرستاده شده]به سوي مردم[ هستم؟».
در آيه بعد به سرّ انكار و كفران كافران و عدم اجابت خواسته آنان درباره آوردن معجزات اشاره شده است: «و ما منع الناس ان يؤمنوا اذجاء هم الهدي الاّ ان قالوا بعث الله بشراً رسولا; و مردم را چيزي از ايمان باز نداشت وقتي كه هدايت نزد آنان بود، جز اينكه گفتند: آيا خداوند بشري را به رسالت برانگيخته است؟»
بنابراين كافران مورد خطاب در اين آيه يكسره از پذيرش سخن حق و از قبول هدايت و ايمان سرباز مي زدند و تنها امور خارق العاده يا محال را مي خواستند، تا آنجا كه
ـــــــــــــــــــــ
1 - سوره اسراء، آيه 93.

ـ2ـ
حتّي رسولي را كه از انسان ها باشد رسول و فرستاده خدا نمي دانستند. اينان - همچنان كه در آيه 89 همين سوره آمده است - از بينات و هدايتهاي قرآن جز به دليل كفر و عناد، روي گردان نبودند و آوردن معجزه هم براي معاندين اثري نخواهد داشت و سودي نخواهد بخشيد. در سوره حجر به برخورد اين گونه افراد با معجزات و سود نبخشيدن معجزه براي آنان اين گونه اشاره شده است: «ولو فتحنا عليهم باباً من السماء فظلّوا فيه تعرجون. لقالوا انما سكرّت ابصارنا بل نحن قوم مسحورون;(1) و اگر ما بر كافران امتت دري از آسمان بگشاييم تا دايم بر آسمانها عروج كنند. باز هم بر رد و انكار تو خواهند گفت:]محمد((صلي الله عليه وآله)) [چشمان ما را فرو بسته و در ما سحر و جادويي به كار برده است.»
بر همين اساس وقوع معجزه براساس مصالح و حكمتي است كه خداوند در موقع لزوم آن را جاري خواهد ساخت و رسول الله((صلي الله عليه وآله))، نيز مانند ديگر پيامبران معجزه را با اذن خداوند انجام مي داد از همين رو در پاسخ آنان فرمود كه:«من بشري مانند شما هستم و معجزه جز با صلاح ديد و اذن خداوند صورت نخواهد گرفت».

(بخش پاسخ به سؤالات )

ـــــــــــــــــــــ
1 - سوره حجر، آيات 14 و 15.

ـ3ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.